Máte svoj VIP klub fanúšikov?

Máte svoj VIP klub fanúšikov?

Že vám nedáva zmysel sa vedľa všetkých marketingových záležitostí venovať ešte fanúšikom? Tak to je chyba, alebo skôr škoda! Nič sa nešíri Internetom tak rýchlo ako dobrá referencia. A samozrejme aj tá zlá. Tá vám ale nových zákazníkov neprivedie.

Kde jednoducho získate dobrú referenciu? Predsa u spokojných zákazníkov, teda fanúšikov. Prečo nevymyslieť nejakú špecialitu pre nich? Poďme sa pozrieť spoločne na to, ako môžete taký klub fanúšikov-zákazníkov vyzerať.

Nie je potreba hneď poriadať pravidelné stretnutia, vypravovať autobusy s fanúšikmi na vaše verejné akcie (veľtrhy, show roomy, zákaznické dni). To prenechajte športovým klubom. Ako firma máte najjednoduchšie založiť uzavretú Facebook skupinu. Alebo na webe naprogramovať členskú skupinu s bonusmi len pre vracajúcich sa zákazníkov.

Vernostné kartičky v obchodoch sú tiež jednou z foriem, ako si udržať dobré puto so zákazníkmi. A hlavne, ako ich motivovať, aby u vás robili opakované nákupy.

Ako súvisia odznaky a fanúšikovia?

Pokiaľ ste fanúšikovia nejakého futbalového či hokejového klubu, možno vlastníte dres v ich farbách. Alebo aspoň šál či čapicu. Ako je niekde vidieť modro biela farba, hneď si každý vybaví brnenský hokejový tím Kometa. Skvelá propagácia a značka!

Lenže s týmito “rekvizitami” asi nebudú vaši fanúšikovia chodiť pravidelne po meste a do práce, len na zápasy tímu. Pre vašu spoločnosť je ale omnoho výhodnejšie, pokiaľ sa značka objavuje opakovane ľuďom na očiach, tak ako je tomu v prípade televíznych reklám, remarketingu na Internete, atd.

Máme pre vás iné riešenie. Navrhnite si firemný odznak. Nápadom sa medze nekladú, skúste napríklad:

Odznakov môžete u nás vytvoriť viacero druhov. Alebo jednotlivé nápady skombinovať – napríklad VIP Vianoce pre fanúšikov. Následne ich rozošlete s ďalšou objednávkou věrným zákazníkom či rozdáte na najakej spoločenskej akcii.

Aké sú výhody odznakov oproti šálom a ďalším oblečkom? Predovšetkým ich vaši zákazníci vynosia. A to aj na každodenné nosenie do práce, školy… Odznak je totiž malý a dá sa pripnúť na školský batoh či zimný kabát, ktorý je dosť na očiach náhodným okoloidúcim. Nikdy neviete, kedy vaša značka zaujme nového potenciálneho zákazníka.

V neposlednej rade sú odznaky ešte stále niečo neotrelé, čo hneď tak na uliciach neuvidíte. Vaša firma sa tak môže odlíšiť, čo je v dnešnej dobe pre budovanie značky nevyhnutným základom.

Teraz sa priznajte, využívate vo firme odznaky? Pre fanúšikov, alebo k iným účelom?


6. 8. 2021