Že vám nedáva zmysel sa vedľa všetkých marketingových záležitostí venovať ešte fanúšikom? Tak to je chyba, alebo skôr škoda! Nič sa nešíri Internetom tak rýchlo ako dobrá referencia. A samozrejme aj tá zlá. Tá vám ale nových zákazníkov neprivedie.
Kde jednoducho získate dobrú referenciu? Predsa u spokojných zákazníkov, teda fanúšikov. Prečo nevymyslieť nejakú špecialitu pre nich? Poďme sa pozrieť spoločne na to, ako môžete taký klub fanúšikov-zákazníkov vyzerať.
Nie je potreba hneď poriadať pravidelné stretnutia, vypravovať autobusy s fanúšikmi na vaše verejné akcie (veľtrhy, show roomy, zákaznické dni). To prenechajte športovým klubom. Ako firma máte najjednoduchšie založiť uzavretú Facebook skupinu. Alebo na webe naprogramovať členskú skupinu s bonusmi len pre vracajúcich sa zákazníkov.
Vernostné kartičky v obchodoch sú tiež jednou z foriem, ako si udržať dobré puto so zákazníkmi. A hlavne, ako ich motivovať, aby u vás robili opakované nákupy.
Pokiaľ ste fanúšikovia nejakého futbalového či hokejového klubu, možno vlastníte dres v ich farbách. Alebo aspoň šál či čapicu. Ako je niekde vidieť modro biela farba, hneď si každý vybaví brnenský hokejový tím Kometa. Skvelá propagácia a značka!
Lenže s týmito “rekvizitami” asi nebudú vaši fanúšikovia chodiť pravidelne po meste a do práce, len na zápasy tímu. Pre vašu spoločnosť je ale omnoho výhodnejšie, pokiaľ sa značka objavuje opakovane ľuďom na očiach, tak ako je tomu v prípade televíznych reklám, remarketingu na Internete, atd.
Máme pre vás iné riešenie. Navrhnite si firemný odznak. Nápadom sa medze nekladú, skúste napríklad:
Odznakov môžete u nás vytvoriť viacero druhov. Alebo jednotlivé nápady skombinovať – napríklad VIP Vianoce pre fanúšikov. Následne ich rozošlete s ďalšou objednávkou věrným zákazníkom či rozdáte na najakej spoločenskej akcii.
Aké sú výhody odznakov oproti šálom a ďalším oblečkom? Predovšetkým ich vaši zákazníci vynosia. A to aj na každodenné nosenie do práce, školy… Odznak je totiž malý a dá sa pripnúť na školský batoh či zimný kabát, ktorý je dosť na očiach náhodným okoloidúcim. Nikdy neviete, kedy vaša značka zaujme nového potenciálneho zákazníka.
V neposlednej rade sú odznaky ešte stále niečo neotrelé, čo hneď tak na uliciach neuvidíte. Vaša firma sa tak môže odlíšiť, čo je v dnešnej dobe pre budovanie značky nevyhnutným základom.
Teraz sa priznajte, využívate vo firme odznaky? Pre fanúšikov, alebo k iným účelom?